«Узгоджено»
________________/___________
Підпис ПІП
21 листопада 2013 р.
ПЛАН-КОНСПЕКТ
УРОКУ
УКРАЇНСЬКОЇ
ЛІТЕРАТУРИ
Проведений
Омельчук Іриною Олександрівною у 6-А класі.
Тема уроку: Володимир
Винниченко. Цікава історія з життя письменника.
“Федько-халамидник”.
Зміст твору.
Мета:
познайомити
учнів з такою постаттю в українській літературі як
Володимир
Винниченко;вміти розповідати цікаві епізоди з життя
Письменника;
вміти проводити паралель між особистим життям автора
і
сюжетом твору; розвивати навички аналізу епічного твору
виховувати
усвідомлення найважливіших цінностей моралі та етики,
що
роблять людину душевно багатою і щедрою на добро, порядність,
чесність.
Тип
уроку: урок засвоєння нових знань.
Обладнання: підручник, портрет
письменника
Підручник: Українська
література 6 клас Мовчан Р.В. – К.: Генеза, 2006.- С. 60-61.
Наочність: презентація
Основні
методи і прийоми: розповідь вчителя, бесіда.
СТРУКТУРНО-КОМПОЗИЦІЙНА
СХЕМА УРОКУ
І.
Організаційний момент (1 хв.)
перевірка готовності учнів до уроку;
ІІ.
Оголошення теми та мети уроку (2хв.)
ІІI.Пояснення нового
матеріалу. ( 33 хв.)
Слово
вчителя
Закріплення вивченого
бесіда
Виразне
читання
V.Рефлексія (3
хв.)
оцінювання
VI. Домашнє
завдання (2 хв.)
ХІД
УРОКУ
Етап, метод, прийом, форма.
Навчальна ситуація
|
Зміст діяльності вчителя
|
Зміст діяльності учнів
|
І. Організаційний момент.
|
Доброго дня, сідайте будь ласка.
|
Сідають
|
ІІ. Оголошення
теми та мети уроку
|
Сьогодні на уроці
ми з вами познайомимося з дивовижною постаттю української літератури —
Володимиром Винниченком. Розглянемо цікаві епізоди його біографії. Почнемо
розглядати його оповідання „ Федько-халамидник ”.
|
Уважно слухають
|
IІІ.Пояснення
нового матеріалу.
Слово
вчителя
Закріплення вивченого
бесіда
Слово вчителя
виразне
читання
|
Відкрийте
будь ласка зошити і запишіть сьогоднішнє число, класна робота, тема нашого
уроку Володимир Винниченко (1880 – 1951 рр.).
Слайд 1
НародивсяВолодимир Кирилович Винниченко 14 (26) липня 1880 рокувЄлисаветграді,
Херсонської губернії в селянській родині. Помер 6 березня 1951 року.
Як
свідчать рідні та близькі, Володимир Винниченко в дитинстві дуже нагадував
свого ж таки літературного героя – Федька-халамидниказ однойменного
оповідання. Він змалку звик чинити наперекір загальноприйнятому, домагатися
свого всупереч усіляким обставинам.
„ Наче біс який сидів у хлопцеві!
Спокій був його ворогом…”. – ця авторська характеристика Федька-халамидника
цілком стосується й самого автора.
Слайд
2
У Єлисаветградській
гімназії, де В. Винниченко продовжив навчання після закінчення сільської
школи, він кинув виклик „ сильним світу цього ”. Національний одяг,
українська мова, незалежна поведінка, екстравагантні вчинки стали причиною
того, що з першого за знанням учня він перетворюється на „ жахливу дитину ”.
Усе це, помножене ще й на індивідуальну вдачу майбутнього письменника, стало
причиною ненависті його до будь-яких форм приниження й
гноблення. Через конфлікт з адміністрацією Володимир залишає гімназію, а
згодом екстерном складає іспити в Златопільській гімназії, причому про
знання екзаменованого та його
манеру триматися переповідали легенди.
Слайд
3
Опублікувавши
перше оповідання „ Краса
і сила ”,яке
принесло авторові справжню славу, В. Винниченко отримав визнання в
письменницьких колах. У творчості Винниченка особливе місце посідають
оповідання для дітей. „
Кумедія з Костем ”, „ Бабусин
подарунок ”, „ Федько-халамидник ” – ці та інші твори, попри весь трагізм
зображеного, правдиво відтворюють картини життя, близькі та зрозумілі
сучасному юному читачеві.
Винниченко
любив показувати своїх персонажів у ризикованих ситуаціях, доводячи
кульмінацію до тієї точки, коли починається балансування між життям і смертю.
Слайд
4
З листопада 1918 до
лютого 1919 р. очолював Директорію. Усунутий за ліві погляди. Виїхавши за
кордон, організував в Австрії Закордонну групу українських комуністів. У 1920
році повернувся в Україну, але спроби співпрацювати з більшовиками
закінчилися невдало.
Слайд 5
З кінця 20-х років Володимир Винниченко імігрував до Франції.
Де й прожив значну частину свого життя.
Слайд 6
Помер письменник 6 березня 1951 року. Прах
покоїться на цвинтарі Мужена.
Давайте закріпимо наші знання з нової
теми:
1.Коли народився Володимир Винниченко?
2.Де народився Володимир Винниченко?
3.Де навчався письменник?
4.Чому Винниченко був виключений з
Єлизаветградської гімназії?
5.Як називалося перше оповідання
письменника?
6.В якому оповіданні Володимира
Винниченка герой нагадує автора?
А як ви думаєте до якого роду літератури
відноситься оповідання?
Епосу, лірики чи до
драми?
Давайте запишимо у свої зошитивизначення:
Епічним називається твір, у
якому про щось розповідається, описується побут, історія життя,пригоди та
вчинки героїв. У такому творі використовуються портрети, пейзажі, діалоги,
монологи.
Давайте прочитаємо що вказано про про
головних і другорядних героїв.
Головний герой–
образ-персонаж,довкола якого відбувається основна дія у творі, найглибше розкривається
його характер.
Другорядний
герой–
образ-персонаж, який допомагає розкрити характер головного героя, основний
конфлікт у творі.
Зараз
ми з вами почнемо читати оповідання „ Федько-халамидник ”, а вдома ви
продовжете.
|
Відкривають
зошити, записують
Уважно
слухають
·14 (26) липня
1880 року.
·в Єлисаветграді, Херсонської губернії в селянській
родині.
·у сільській школі та у Єлизаветградській гімназії,
Златопільська гімназія.
·через конфлікт з адміністрацією, бо носив український
одяг, розмовляв українською мовою, мав незалежну поведінку.
·«Краса і сила»
· оповідання «Федько-халамидник»
До
епосу.
Вчитель
зачитує, учні записують.
Читають
виразно по черзі. Після невеликого прочитаного уривку здійснюється аналіз
образної характеристики героїв, що підкріплюється цитатним матеріалом.
|
ІV.Рефлексія.
Оцінювання
V.Домашнє завдання
|
Наш сьогоднішній урок добігає
кінця. Отже, на цьому уроці ми познайомилися з цікавим епізодом з
життя письменника. З’ясували які твори належать Володимирові Винниченкові і
що саме оповідання «Федько-халамидник» є
дещо автобіографічним твором, бо прототипом героя є сам автор.
Оцінки отримують ті, хто активно
працював на уроці.
Прочитати оповідання В.
Винниченка «Федько-халамидник», знайти у тексті образну
характеристику головного героя.
|
слухають
Записують
у щоденники.
|
ІV.Рефлексія.
Оцінювання
|
Наш сьогоднішній урок добігає
кінця. Отже, на цьому уроці ми познайомилися з цікавим епізодом з
життя письменника. З’ясували які твори належать Володимирові Винниченкові і
що саме оповідання «Федько-халамидник» є
дещо автобіографічним твором, бо прототипом героя є сам автор.
Оцінки отримують ті, хто активно
працював на уроці.
|
слухають
|
V.Домашнє завдання
|
Прочитати оповідання В.
Винниченка «Федько-халамидник».
|
Записують у щоденники.
|
Зразок оформлення учнівського зошита
Двадцять перше листопада
Класна робота
Володимир
Винниченко. Цікава історія з життя письменника.
“Федько-халамидник”.
Зміст твору.
Зразок оформлення дошки
Двадцять перше листопада
Класна робота
Володимир
Винниченко. Цікава історія з життя письменника.
“Федько-халамидник”.
Зміст твору.
Володимир Винниченко народився
14 (26) липня 1880 року,у Єлисаветграді, Херсонської губернії в
селянській родині
Епічним називається
твір, у якому про щось розповідається, описується побут, історія життя,пригоди
та вчинки героїв. У такому творі використовуються портрети, пейзажі, діалоги,
монологи.
Головний герой–
образ-персонаж,довкола якого відбувається основна дія у творі, найглибше
розкривається його характер.
Другорядний герой– образ-персонаж, який допомагає розкрити
характер головного героя, основний конфлікт у творі.
Немає коментарів:
Дописати коментар