вівторок, 17 грудня 2013 р.

21.11.13 укр.літ

«Узгоджено»
 ________________/___________
Підпис                                         ПІП

21 листопада 2013 р.

ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ
УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ

Проведений Омельчук Іриною Олександрівною у 6-А класі.

Тема уроку: Володимир Винниченко. Цікава історія з життя письменника.

Федько-халамидник”. Зміст твору.

Мета: познайомити учнів з такою постаттю в українській літературі як
Володимир Винниченко;вміти розповідати цікаві епізоди з життя
Письменника; вміти проводити паралель між особистим життям автора
і сюжетом твору; розвивати навички аналізу епічного твору
виховувати усвідомлення найважливіших цінностей моралі та етики,
що роблять людину душевно багатою і щедрою на добро, порядність,
чесність.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Обладнання: підручник, портрет письменника

Підручник: Українська література 6 клас  Мовчан Р.В.  – К.: Генеза, 2006.- С. 60-61.
Наочність: презентація
Основні методи і прийоми:  розповідь вчителя, бесіда.
















СТРУКТУРНО-КОМПОЗИЦІЙНА СХЕМА УРОКУ

І. Організаційний момент  (1 хв.)

  перевірка готовності учнів до уроку;

ІІ. Оголошення теми та мети уроку (2хв.)

ІІI.Пояснення нового матеріалу. ( 33 хв.)

Слово вчителя

Закріплення вивченого

бесіда

Виразне читання

V.Рефлексія (3 хв.)

оцінювання

VI. Домашнє завдання (2 хв.)






















ХІД УРОКУ

Етап, метод, прийом, форма.                            
Навчальна ситуація

Зміст діяльності вчителя
Зміст діяльності учнів
І. Організаційний момент.
Доброго дня, сідайте будь ласка.
Сідають
ІІ. Оголошення теми та мети уроку
Сьогодні на уроці ми з вами познайомимося з дивовижною постаттю української літератури — Володимиром Винниченком. Розглянемо цікаві епізоди його біографії. Почнемо розглядати його оповідання „ Федько-халамидник ”.

Уважно слухають


IІІ.Пояснення нового матеріалу.



Слово вчителя

























































































Закріплення вивченого



















бесіда

































Слово вчителя

виразне читання











Відкрийте будь ласка зошити і запишіть сьогоднішнє число, класна робота, тема нашого уроку Володимир Винниченко (1880 – 1951 рр.).

Слайд 1
 НародивсяВолодимир Кирилович Винниченко  14 (26) липня 1880 рокувЄлисаветграді, Херсонської губернії в селянській родині. Помер 6 березня 1951 року.
Як свідчать рідні та близькі, Володимир Винниченко в дитинстві дуже нагадував свого ж таки літературного героя – Федька-халамидниказ однойменного оповідання. Він змалку звик чинити наперекір загальноприйнятому, домагатися свого всупереч  усіляким обставинам.
Наче біс який сидів у хлопцеві! Спокій був його ворогом…”. – ця авторська характеристика Федька-халамидника цілком стосується й самого автора.
Слайд 2
У Єлисаветградській гімназії, де В. Винниченко продовжив навчання після закінчення сільської школи, він кинув виклик „ сильним світу цього ”. Національний одяг, українська мова, незалежна поведінка, екстравагантні вчинки стали причиною того, що з першого за знанням учня він перетворюється на „ жахливу дитину ”. Усе це, помножене ще й на індивідуальну вдачу майбутнього письменника, стало причиною ненависті його до  будь-яких форм приниження й гноблення. Через конфлікт з адміністрацією Володимир залишає гімназію, а згодом екстерном складає іспити в Златопільській гімназії, причому про знання екзаменованого  та його манеру триматися переповідали легенди.
Слайд 3
Опублікувавши перше оповідання  Краса і сила ”,яке принесло авторові справжню славу, В. Винниченко отримав визнання  в письменницьких колах. У творчості Винниченка особливе місце посідають оповідання для дітей.  Кумедія з Костем ”, „ Бабусин подарунок ”, „ Федько-халамидник ” – ці та інші твори, попри весь трагізм зображеного, правдиво відтворюють картини життя, близькі та зрозумілі сучасному юному читачеві.
Винниченко любив показувати своїх персонажів у ризикованих ситуаціях, доводячи кульмінацію до тієї точки, коли починається балансування між життям і смертю.
Слайд 4
З листопада 1918 до лютого 1919 р. очолював Директорію. Усунутий за ліві погляди. Виїхавши за кордон, організував в Австрії Закордонну групу українських комуністів. У 1920 році повернувся в Україну, але спроби співпрацювати з більшовиками закінчилися невдало.
Слайд 5
 З кінця 20-х років  Володимир Винниченко імігрував до Франції. Де й прожив значну частину свого життя.
Слайд 6
 Помер  письменник 6 березня 1951 року. Прах покоїться на цвинтарі Мужена.

Давайте закріпимо наші знання з нової теми:
1.Коли народився Володимир Винниченко?

2.Де народився Володимир Винниченко?

3.Де навчався письменник?

4.Чому Винниченко був виключений з Єлизаветградської гімназії?

5.Як називалося перше оповідання письменника?

6.В якому оповіданні Володимира Винниченка герой нагадує автора?



А як ви думаєте до якого роду літератури відноситься оповідання?
 Епосу, лірики чи до драми?


Давайте запишимо  у свої зошитивизначення:
 Епічним називається твір, у якому про щось розповідається, описується побут, історія життя,пригоди та вчинки героїв. У такому творі використовуються портрети, пейзажі, діалоги, монологи.

Давайте прочитаємо що вказано про про головних і другорядних героїв.
Головний герой– образ-персонаж,довкола якого відбувається основна дія у творі, найглибше розкривається його характер.
Другорядний герой– образ-персонаж, який допомагає розкрити характер головного героя, основний конфлікт у творі.

Зараз ми з вами почнемо читати оповідання „ Федько-халамидник ”, а вдома ви продовжете. 





Відкривають зошити, записують
 






Уважно слухають





















































·14 (26) липня 1880 року.
·в Єлисаветграді, Херсонської губернії в селянській родині.
·у сільській школі та у Єлизаветградській гімназії, Златопільська гімназія.
·через конфлікт з адміністрацією, бо носив український одяг, розмовляв українською мовою, мав незалежну поведінку.
·«Краса і сила»
· оповідання «Федько-халамидник»


















До епосу.



Вчитель зачитує, учні записують.









Читають виразно по черзі. Після невеликого прочитаного уривку здійснюється аналіз образної характеристики героїв, що підкріплюється цитатним матеріалом.






 ІV.Рефлексія.









Оцінювання




V.Домашнє завдання

 Наш сьогоднішній урок добігає кінця. Отже, на цьому уроці ми  познайомилися з цікавим епізодом з життя письменника. З’ясували які твори належать Володимирові Винниченкові і що саме оповідання «Федько-халамидник» є дещо автобіографічним твором, бо прототипом героя є сам автор.

Оцінки отримують ті, хто активно працював на уроці.


Прочитати оповідання  В. Винниченка «Федько-халамидник», знайти у тексті образну характеристику головного героя.



слухають








Записують у щоденники.














ІV.Рефлексія.








Оцінювання
Наш сьогоднішній урок добігає кінця. Отже, на цьому уроці ми  познайомилися з цікавим епізодом з життя письменника. З’ясували які твори належать Володимирові Винниченкові і що саме оповідання «Федько-халамидник» є дещо автобіографічним твором, бо прототипом героя є сам автор.

Оцінки отримують ті, хто активно працював на уроці.


слухають
V.Домашнє завдання
Прочитати оповідання  В. Винниченка «Федько-халамидник».


Записують у щоденники.


































Зразок оформлення учнівського зошита

Двадцять перше листопада
Класна робота

Володимир Винниченко. Цікава історія з життя письменника.

Федько-халамидник”. Зміст твору.



Зразок оформлення дошки

Двадцять перше листопада
Класна робота

Володимир Винниченко. Цікава історія з життя письменника.

Федько-халамидник”. Зміст твору.

Володимир Винниченко народився 14 (26) липня 1880 року,у Єлисаветграді, Херсонської губернії в селянській родині

Епічним називається твір, у якому про щось розповідається, описується побут, історія життя,пригоди та вчинки героїв. У такому творі використовуються портрети, пейзажі, діалоги, монологи.

Головний герой– образ-персонаж,довкола якого відбувається основна дія у творі, найглибше розкривається його характер.
Другорядний герой– образ-персонаж, який допомагає розкрити характер головного героя, основний конфлікт у творі.


Немає коментарів:

Дописати коментар