вівторок, 3 грудня 2013 р.

Заліковий урок з укр. літератури


                                                                                                    Омельчук Ірина Олександрівна
                                                                                Студентка групи УР-5
                                                                                           Севастопольського міського
                                                                                           гуманітарного університету

                                                                                  Керівник від кафедри:
                                                                    Надточій В.В.


КОНСПЕКТ УРОКУ
УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ


Тема уроку:  «Леся Українка. Дитинство поетеси, роль родини у її вихованні. Образ мужньої, сильної дівчинки в поезії «Як дитиною, бувало…»

Мета:

-          Ознайомити учнів з дитинством Лесі Українки, акцентувати увагу на ролі родини у її вихованні;
-         Зясувати ідейно-тематичне спрямування, художньої особливості поезії  «Як дитиною, бувало…», визначити художні особливості поезії.
-         Розвивати вміння і навички виразного читання, грамотно висловлювати власні думки, почуття, спостереження;
-         Узагальнювати , робити висновки; формувати світогляд; виховувати почуття пошани, поваги, любові до творчості видатної письменниці; до батьків, родини.


Тип уроку:  засвоєння нових знань.

Підручник: Українська література 6 клас / Раїса Мовчан.- К.: Генеза, 2006

Обладнання : підручник, дидактичний  матеріал.

Основні методи і прийоми:слово вчителя, виразне читання, аналіз поезії, вибіркове читання, гра «Так-ні», словникова робота, кросворд «незакінчене речення».


Додаток А  Сторінки підручника
Додаток Б  Роздавальний матеріал
Додаток В Оформлення сторінки учнівського зошита





СТРУКТУРНО-КОМПОЗИЦІЙНА СХЕМА УРОКУ

І. Організаційний момент  (1 хв.)

  перевірка готовності учнів до уроку;


ІІ. Мотивація навчальної діяльності (2 хв.)

Повідомлення теми і мети уроку.
Звернення до епіграфа уроку

IІІ.Сприйняття та засвоєння нового матеріалу. ( 10 хв.)

Слово вчителя

Гра «Так – ні»

ІV. Закріплення вивченого матеріалу.  Формування умінь і навичок.(25 хв.)

Слово вчителя

Виразне читання

Робота над текстом поезії

Вибіркове читання

Слово вчителя

Словникова робота

кросворд



V.Підведення підсумків уроку (3 хв.)

Слово вчителя

 «незакінчене речення»


VІ. Визначення домашнього завдання (2 хв.)



































ХІД УРОКУ
Етап, метод, прийом, форма.
Навчальна ситуація

Зміст діяльності вчителя
Зміст діяльності учнів
І.Організаційний момент

Слово вчителя

Доброго дня! Приготуйтесь до уроку, будь ласка. Сідайте.
Готуються, сідають.

ІІ.Мотивація навчальної діяльності.



Повідомлення теми та мети уроку.



Звернення до епітета




Сьогодні на уроці ми з вами познайомимось з видатною українською письменницею Лесею Українкою.
На уроці ви ознайомитесь із дитинством поетеси та її поезією «Як дитиною, бувало…», а також разом спробуємо проаналізувати цей вірш.

 Зверніть увагу на епітет нашого уроку
- З якого твору ці рядки?
   - Як ви їх розумієте?
   Добре, молодці!

Уважно слухають.


Відповідають
- «Як дитиною, бувало…»
- Поетеса хоче показати у цих рядках всю свою мужність, силу духа.
ІІІ . Сприйняття й засвоєння учнями нового матеріалу.


Слово вчителя


























































Гра «Так – ні»

Сьогодні на уроці у нас нова тема уроку. Запишіть у зошитах число, класна робота, та тему уроку: «Леся Українка. Дитинство поетеси, роль родини у її вихованні. Образ мужньої, сильної дівчинки в поезії «Як дитиною, бувало…»
А зараз послухайте мене уважно.
Серед чудової волинської природи в родині Олени Петрівни та Петра Антоновича Косачів народилася майбутня зірка українського письменства – Леся Українка.
Мати, відома письменниця Олена Пчілка, виховувала дітей і вела активну  культурно громадську діяльність. Батько, юрист за освітою, був людиною лагідною і правдивою. Мати вважала своїм головним завданням – виховання дітей. У сім'ї їх було шестеро. Леся жодного дня не була у школі, не сиділа за партою. Вона навчалася і виховувалася вдома.
У родині панувала любов до української мови, яка прищеплювалася дітям з раннього дитинства, повага до звичаїв і традицій, до української культури.
 Ще з дитинства Леся полюбила український одяг, невід'ємним елементом якого є вінок. І це ми можемо побачити на фото.
-         Я запрошую вас до «портретної галереї», де зібрані фото Лесі Українки від дитячих років аж до зрілого віку. Вона була горда тим, що є українкою і саме тому так себе і називала – Леся Українка. Тут ви можете побачити Лесю в українському одязі – це вишита сорочка і віночок зі стрічками.
 - Діти, а чи знаєте ви, що символізує вінок?

-         Скільки квіток має бути в українському вінку?
   -         Коли, у яких випадках плетуть вінки?



У попередніх класах ви вивчали поезії Лесі Українки, знайомилися з життям поетеси. За допомогою сигнальних карток вам треба дати відповіді на питання. «Так» - зелена картка, «Ні» - червона. Для цього об'єднаємо клас у дві групи, яка группа буде точніше відповідати на питання та й переможе.
1.     Справжнє ім'я Лесі Українки – Лариса Петрівна Драгоманова
2.     Матір'ю поетеси була письменниця Олена Пчілка.
3.     Леся Українка прекрасно грала на фортепіано, знала багато іноземних мов.
4.     Свій перший вірш майбутня поетеса написала у 15 років.
5.     Протягом усього життя Леся боролася з важкою недугою.
6.     Псевдонім «Лесі Українки» вибрала її мати Олена Пчілка.
7. Леся Українка була у Криму.
Молодці! Ви гарно впоралися із завданнями.



Уважно слухають


Записують у зошити.
Чотирнадцяте листопада
Класна робота
 «Леся Українка. Дитинство поетеси, роль родини у її вихованні. Образ мужньої, сильної дівчинки в поезії «Як дитиною, бувало…»






.


























Він є оберегом для кожної молодої дівчини, «знахарем душі», бо в ньому є велика сила, що і біль знімає, і волосся береже.

Дванадцять і кожна з них є своєрідним лікарем і оберегом.


Вінки на Україні виплітають від ранньої весни до пізньої осені: на свято Івана Купала , на Спаса , нареченим на весіллі, у знак любові і шани, на ювілеї.
Уважно слухають








Відповідають

1.Ні



2.Так


3.Так


4.Ні



5.Так


6.Ні


7.Так
 ІV. Сприйняття й засвоєння учнями нового матеріалу.


Слово вчителя
 


Виразне читання
 Робота
 над текстом поезії( аналіз)














Вибіркове читання



























Слово вчителя



























Словникова робота



















Кросворд.






Зараз я вам роздам аркуші з поезією « Як дитиною,  бувало…» ми з вами прочитаємо її та почнемо аналізувати.
Прочитай виразно вірш, будь ласка
( прошу учня)




Добре, а тепер давайте проаналізуємо вірш.

У поезії є ліричний герой, хто він?



Які рядки свідчать про те, що у дитинстві Леся, булла мужньою, сильною духом дівчинкою.






Які рядки говорять про її вдачу?
Прочитайте 2 останні строфи і скажіть:
       Про кого в них розповід
ається? 
-         Як тепер говорить лірична героїня про себе?


-         Що змінилося? Чому так говорить Леся Українка?






Назвіть тему поезії.
Так, добре, молодці!
Спробуйте назвати ідею вірша.



Яка основна думка цієї поезії?


Добре, молодці, запишіть у зошити тему, ідею та голову думку, які ми щойно виявили.
 Які риси притаманні дівчині?
Добре, молодці!
Скажіть, чи знаєте ви, що означає слово «Епіграма»?
Діти, «епіграма» - це короткий сатиричний вірш, спрямований проти якоїсь особи чи негативного явища в суспільстві.
 Запишіть у зошити це слово та його поняття.







 На дошці ви бачите намальований кросворд, я вам пропоную зараз його розвязати.
Я буду задавати вам питання, той хто першим підійме руку та правильно відповість, на дошці запише відповідь.
Кросворд. (Додаток Б)
1.     Невеликий ліричний твір, що співається. 
2.     Як називається особа, що написала твір? 
3.     Яка найважливіша складова твору, за допомогою якої розкривається зміст? 
4.     Як називаються літературні твори, написані розмовною мовою? 
 5.     Почуття особливого піднесення 
6.     Основний жанр літератури, призначений для сцени 
Зараз з розгаданого нами кросворду ми можемо побачити слово, що тут зашифроване.
Що це за слово?


1


С


2


Т


3


Р


4


О


5


Ф


6


А


Що таке строфа? 
Які існують строфи?








Дуже добре, молодці!











Учень виразно читає




Це прототип Лесі Українки



«Як дитиною, бувало,
Упаду собі на лихо,
То хоч в серце біль доходив,
Я собі вставала тихо.»



«Я була малою горда,-
Щоб не плакать, я сміялась».


Розповідається про вже дорослу людину.

«….забувши давню гордість,
Плачу я, щоб не сміятись.
Життя дорослої людини, її проблеми відрізняються від дитячих. Тому треба вміти стримувати емоції, застерігати себе від необдуманого вчинку, необережного слова. Лірична героїня, стримуючи гордість, плаче, щоб не сміятись.


Болючі переживання поетеси з приводу власного здоров’я; намагання героїні боротися через силу з хворобою, яка її спіткала в дитинстві.



Уславлення сили волі, терпимості,наполегливості дівчинки в боротьбі зі своєю хворобою.




Тільки сильна духом людина здатна подолати будь-які труднощі.



Записують



Сила волі,мужність, витримка,гордовитість,вміння долати будь-які перешкоди.


Відповідають



Записують у зошити
епіграма - це короткий сатиричний вірш, спрямований проти якоїсь особи чи негативного явища в суспільстві.










Відповідають

1.Пісня


2.Автор



3.Образ



4.Проза



5.Пафос


6.Драма




Строфа.












Відповідають
Строфа- це група віршованих рядків, об'єднаних за змістом, розміром, певним римуванням та інтонацією.
Є строфи – двовірші (дистих), тривірші (терцина), чотиривірші (катрени) та ін..)


V.Підведення підсумків уроку



Слово вчителя








«незакінчене речення»


Оцінювання









VІІ. Визначення домашнього завдання




Наш урок добігає кінця.
В Україні немає, напевно, людини, яка б не знала і не любила твори великої дочки українського народу. Адже Леся Українка – це гордість і слава нашого народу. ЇЇ твори – неперевершені шедеври, які пробуджують серця, не залишають байдужим нікого.



Продовжіть речення…

«Після цього уроку я зрозумів…», «Найбільше мене вразило на уроці…», «Я хочу більше дізнатися….».





 Ваше домашне завдання: виразне читання напам’ять поезії  «Як дитиною, бувало…».

 Дякую за рботу на уроці. Ваші оцінки за урок.
Урок закінчено, до побачення!

Слухають










Відповідають











Записують у щоденники
  



















Додаток В
  

Зразок оформлення дошки

Чотирнадцяте листопада
Класна робота

«Леся Українка. Дитинство поетеси, роль родини у її вихованні. Образ мужньої, сильної дівчинки в поезії «Як дитиною, бувало…»

Я була малою горда, -
Щоб не плакать, я сміялась
Леся Українка




Зразок оформлення учнівського зошита

Чотирнадцяте листопада
Класна робота

«Леся Українка. Дитинство поетеси, роль родини у її вихованні. Образ мужньої, сильної дівчинки в поезії «Як дитиною, бувало…»

Епіграма - це короткий сатиричний вірш, спрямований проти якоїсь особи чи негативного явища в суспільстві.















Додаток Б


Кросворд.
Щоб пов'язати наступні дві стрічки, треба розгадати кросворд.
1.     Невеликий ліричний твір, що співається. (Пісня)
2.     Як називається особа, що написала твір? (Автор)
3.     Яка найважливіша складова твору, за допомогою якої розкривається зміст? (Образ)
4.     Як називаються літературні твори, написані розмовною мовою? (Проза)
5.     Почуття особливого піднесення (Пафос)
6.     Основний жанр літератури, призначений для сцени (Драма)

1


С


2


Т


3


Р


4


О


5


Ф


6


А





понеділок, 2 грудня 2013 р.

Самоаналіз уроку української мови


Самоаналіз уроку української мови,
проведеного Омельчук Іриною Олександрівною
22.11.13 в 6-А класі ЗОШ № 57

Керівник від бази практики – Заїкіна В.В.

Тема уроку: Ступені порівняння якісних прикметників

Тип уроку: урок –  вивчення нового матеріалу.
Відповідно до календарно-тематичного планування на вивчення теми Прикметник відводиться 12 годин. Проведений урок –третій у системі уроків про прикметник, на попередніх уроках вивчали такі теми: Прикметник як частина; Якісні, відносні, присвійні прикметники.
Навчальною програмою передбачено, що у результаті вивчення розділу про Прикметник учні повинні  усвідомити загальне значення прикметника, його  морфологічні ознаки, синтаксичну роль; знаходити прикметники у реченні; визначати граматичні ознаки прикметника.
          Метою проведеного уроку було дати поняття про ступені якісних прикметників, їх творення; формувати  вміння розпізнавати ступені порівняння прикметників, правильно вживати їх у мовлені.
Вибір типу і структури уроку зумовлено завданнями, що вирішувалися на уроці: ознайомити учнів з поняттям про ступеня порівняння якісних прикметників, їх творення; вдосконалити уміння знаходити прикметники в реченні та відрізняти їх від інших самостійних частин мови; сформувати уміння самостійно розпізнавати ступені порівняння прикметників, правильно вживати їх у мовленні; розкрити красу, багатство, виразність, милозвучність мови, завдяки правильному вживанню прикметників.
Використані методи та прийоми сприяли засвоєнню матерiалу та
допомогали перевiрити знання та рiвень розвитку вмiнь.
Слово вчителя допомогло налаштувати учнів на роботу. Під час опитування актуалізували знання учнів (коротко повторили правила, вивчені на попередніх уроках).
Вивчення нового матеріалу відбувалися за допомогою методу вправ. Вправи були подібрани мною згідно з принципами перспективності та наступності (від легких до більш складних завдань).
 На уроці використовувала такі методи та прийоми: слово вчителя, фронтальне опитування, робота з метод підручником, тренувальних вправ, гра «Хто швидше», «незакінчене речення».
На цьому уроці використовувався підготовлений матеріал – картки з вправою.
На уроці в основному була iндивiдуальна форма роботи. Самостiйна
робота біля дошки; самостійна робота з вправами. Підібрані форми навчання допомагають розмiрковувати без допомоги вчителя та однокласникiв. Пiсля самостiйних робіт вiдбувався аналiз, який дав учням можливiсть перевiрити, чи правильно вони зрозуміли матеріал та виконали вправу.
Під час уроку учні демонстрували досить непогані знання – більшість з них успішно впоралася з вправами, показали уміння правильно розпізнавати ступені порівняння та за допомогою чого вони утворилися, пояснювати свій вибір за допомогою правил, знаходити помилки, виправляти їх в усному й писемному мовленні. Це означає, що робота на уроці була результативною.
        Урок можна вважати результативним, а поставлену мету майже досягнутою, що підтверджується непоганими знаннями учнів, більшість з них успішно впоралися із вправами, навчились та удосконалили  вміння розпізнавати ступені порівняння прикметників, правильно вживати їх у мовлені, показали уміння пояснювали свій вибір. Це означає, що робота на уроці була результативною.
Під час уроку зіткнулася з такими труднощами: допускала деякі помилки у мовлені, трохи не зрозуміло ставила деякі запитання.  
Я вважаю, що мені потрібно більше уваги приділяти розподілу часу на етапи, а також біль детально прописувати кожний етап роботи. Та більш зрозуміло для дітей ставити запитання.


Заліковий урок з укр.мови


                                                                                                    Омельчук Ірина Олександрівна
                                                                                Студентка групи УР-5
                                                                                           Севастопольського міського
                                                                                           гуманітарного університету

                                                                                  Керівник від кафедри:
                                                                    Надточій В.В.


КОНСПЕКТ УРОКУ
УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ


Тема уроку:  Ступені порівняння якісних прикметників

Мета:
  - Повторити вивчене раніше про прикметник; удосконалити загальнопізнавальні вміння учнів правильно утворювати ступені порівняння прикметників;

-         Формувати вміння правильно й доречно вживати прикметники вищого та найвищого ступенів у мовленні; розвивати вміння конструювати, досліджувати, узагальнювати й синтезувати, сприяти формуванню в учнів навичок мислення високого рівня.

-         Виховувати повагу до усної творчості народу, його духовної скарбниці.


Тип уроку:  урок –  вивчення нового матеріалу.

Підручник: Українська мова 6клас  Н.В. Бондаренко, А.В. Ярмолюк. / Бондаренко  Н.В. – К.: Освіта, 2006.- С.93-96. (Додаток А)

Обладнання : підручник, дидактичний  матеріал.

Основні методи і прийоми:слово вчителя, робота  з  підручником, фронтальна бесіда, метод тренувальних вправ, гра «Хто швидше», «незакінчене речення» .


Додаток А  Сторінки підручника
Додаток Б  Роздавальний матеріал
Додаток В Оформлення сторінки учнівського зошита





СТРУКТУРНО-КОМПОЗИЦІЙНА СХЕМА УРОКУ

І. Організаційний момент  (1 хв.)

  перевірка готовності учнів до уроку;

ІІ. Актуалізація опорних знань. (6хв.)

Фронтальна бесіда

Вправа на перевірку

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності (2 хв.)

IV.Сприйняття та засвоєння нового матеріалу. ( 10 хв.)

Слово вчителя

Робота з підручником

Виконання вправи

V. Закріплення вивченого матеріалу.  Формування умінь і навичок.(18 хв.)

Гра «Хто швидше».

Перевірка

Висновок з вправи

Робота біля дошки


VІ.Підведення підсумків уроку (3 хв.)

Слово вчителя

 «незакінчене речення»


VІІ. Визначення домашнього завдання (2 хв.)







ХІД УРОКУ
Етап, метод, прийом, форма.
Навчальна ситуація

Зміст діяльності вчителя
Зміст діяльності учнів
І.Організаційний момент

Слово вчителя

Доброго дня! Приготуйтесь до уроку, будь ласка. Сідайте.
Готуються, сідають.
II. Актуалізація
знань учнів.









Фронтальна бесіда.









































Вправа на перевірку знань попереднього матеріалу

Запишіть у зошити число, класна робота та тему нашого уроку. Але перед цим ми повторимо деякі відомості  про прикметник.



1.Яку частину мови ми назіваємо прикметником?




2.Як змінюються прикметники ?



3.Чим буває виражений прикметник у реченні?



4.Що називають якісні прикметники?





5. На які питання відповідають якісні прикметники?
6.Що називають відносні  прикметники?
7.  Що позначають присвійні прикметники?
8.   На які  питання відповідають присвійні прикметники?
Добре, молодці!
Зараз ми з вами виконаємо невелику роботу: я вам буду зачитувати словосполучення, а ви будете визначати до якого розряду за значенням вони належать.
Слухайте уважно:
1.Деревяні двері.
2.Андріїв телефон
3.світле волосся
4.вовчий апетит
5.світла голова
6.вечерня година
7.французьська мова

8.заячий слід

Добре, дякую за активну роботу.


Записують число, класна робота, тему уроку.

Двадцять друге листопада
Класна робота
Ступені порівняння якісних прикметників

Відповідають



1.Прикметник-самостійна частина мови, що виражає ознаку предмета, граматичновиявлену в категоріях роду, числа і відмінката відповідає на питання який? яка? яке? які? чий? чия? чиє? чиї?


2.Прикметники змінюються за родами, числами та відмінками.

3.означенням або присудком



4.Називають ознаку предмета, яка може виявлятися більшою чи меншою мірою.


5.який? яка? яке?



6.Відносні називають ознаки предмета за його відношенням до інших предметів.

7.Позначають належність чого-небудь особи чи предмету.

8.Чий? чия? чиє?
  


Відповідають

1.відносні прикметники
2.присвійні
3.якісні
4.відносні
5.якісні
6. відносні
7. відносні
8. присвійні

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.





слово вчителя





 Сьогодні ми продовжуємо вивчати прикметник. Тема уроку: Ступені порівняння якісних прикметників. Відкрийте зошити та запишіть число, класна робота та тему уроку.
На уроці ми дізнаємось, що таке ступені порівняння якісних прикметників, навчимось розрізняти їх і правильно вживати у мовленні.





Уважно слухають









.
 ІV. Сприйняття й засвоєння учнями нового матеріалу.


Слово вчителя

 Робота
 з підручником



виконання вправи

Відкрийте підручник на стр.94 та зверніть увагу на таблицю та правило.

Ваше завдання прочитати, проаналізувати та вивчити матеріал за підручником самостійно.

У ході вивченого матеріалу ви повинні записати в зошиті ключові слова та скласти схему.



Зараз я вам роздам на аркушах завдання (ДОДАТОК Б), вам потрібно виписати прикметники вищого та найвищого ступенів порівняння.





Працюють письмово у своїх зошитах.










Виконують у зошитах та біля дошки по черзі, коментуючи.
V. Закріплення вивченого матеріалу

Гра «Хто швидше».










Перевірка





























Висновок з вправи














Робота біля дошки


















VІ.Підведення підсумків уроку



Слово вчителя








«незакінчене речення»





VІІ. Визначення домашнього завдання




Зараз для закріплення ми з вами виконаємо декілька тренувальних вправ.
Вам потрібно виконати цю вправу самостійно у зошитах Впр. 268.
Хто першим виконає цю вправу підійміть руку.
 Зачитай, будь ласка, що потрібно зробити у цій вправі.


Виконують вправу.

Добре, в нас вже є учні що виконали, давайте перевіримо.





























Скажіть що було складним у виконанні цієї вправи?
Чи легко вам було виконувати цю вправу?

Давай продовжимо виконувати далі вправи. Наступна вправа № 270
Що потрібно зробити у цій вправі, зачитай, будь ласка.






Цю роботу ми виконаємо по черзі  біля дошки коментуючи, інші у зошитах.

















Наш сьогоднішній урок добігає кінця. Отже, на цьому уроці ми   з вами продовжили вивчати тему прикметник.
Давайте ще раз закріпимо наші знання з нової теми.
 
Які ступені порівняння якісних прикметників ви знаєте?
 Які форми вони мають?
Як вони утворюються?
Наведіть приклади



Закінчіть речення
«Сьогодні на уроці я дізнався…»
« Мені було важко ( виконанні, запамятовуванні)…»


Вам потрібно буде виконати вправу №
271 та повторити параграф 27.
Дякую вам за вашу активність, увагу на уроці. Урок закінчено, до побачення!




Зачитує один учень.
Спишіть речення. Утворіть від прикметників у дужках вищий ступінь порівняння
Поясніть творення прикметників, позначте у них суфікси.




Виконують у зошитах

Розумний- розумніший
(утворився за допомогою суф. –іщ-); пізній- більш пізніший (утворився за допомогою суф. –іш- та слова більш); яскравими- яскравішими (утворився за допомогою суф. –іш-);принадними- принаднішими (утворився за допомогою суф. –іш-);
Ласкавий- більш ласкавий (утворився за допомогою слова більш);
Глибоке-глибокіше (глибше) (утворився за допомогою суф. –іщ- та ш);
Гостре- гостріше(утворився за допомогою суф. –іш-);
Темна- темніша (утворився за допомогою суф. –іш-); ясні-ясніші (утворився за допомогою суф. –іш-);
Високий-більш вищий (утворився за допомогою слова більш).


Відповідають.






Учень зачитує.
Спишіть речення, виправляючи помилки у творенні форм ступенів порівняння прикметників.


1.Київ- найдавніше місто нашої країни.2. Андрій найбільш здібний учень у нашому класі. 3.Стрибки у довжину – одна з найбільш давніх навичок людини. 4. «Формула -1» - один з найбільш знаменитих чемпіонатів світу. 5.Найбільш престижні автоперегони щороку проходять  у невеликій державі Монако. 6. Наша команда більш дружна за інші.





Уважно слухають




Відповідають








Відповідають






Записують у щоденники


  









Додаток Б
  
Та хіба не завше молодь молодіша  від усіх! ( П.Тичина)

Проти нас нема в світі дужчого. ( Нар.тв.)

В горі ліс був густіший та ще чорніший. ( М. Коцюбинський)

Я винесла найкращий рушник. (Марко Вовчок)

Немає мудріших, ніж народ, учителів…( М. Рильський)

Вже цвіт опав, стали дні. (В. Сосюра)

Твоя, Самсоне, лиш єдина воля для мене завжди наймиліша буде. (Л. Українка)

Природа просипається від зимового сну, земля вбирається

найпрекраснішими квітами, а на полях зеленіють кучеряві  сходи хлібів. (О.Довженко)



   












Двадцять друге листопада
Класна робота

Ступені порівняння якісних прикметників

Та хіба не завше молодь молодіша (вищий ступінь)  від усіх!
Проти нас нема в світі дужчого(вищий ступінь)  .
В горі ліс був густіший (вищий ступінь)  та ще чорніший(вищий ступінь)  .
Я винесла найкращий рушник.
Немає мудріших(вищий ступінь)  , ніж народ, учителів…
Твоя, Самсоне, лиш єдина воля для мене завжди наймиліша (найвищий ступінь)  буде.
Природа просипається від зимового сну, земля вбирається
найпрекраснішими(найвищий ступінь)   квітами, а на полях зеленіють кучеряві  сходи хлібів.


Вправа№ 268

Розумний- розумніший
(утворився за допомогою суф. –іщ-); пізній- більш пізніший (утворився за допомогою суф. –іш- та слова більш); яскравими- яскравішими (утворився за допомогою суф. –іш-);принадними- принаднішими (утворився за допомогою суф. –іш-);
Ласкавий- більш ласкавий (утворився за допомогою слова більш);
Глибоке-глибокіше (глибше) (утворився за допомогою суф. –іщ- та ш);
Гостре- гостріше(утворився за допомогою суф. –іш-);
Темна- темніша (утворився за допомогою суф. –іш-); ясні-ясніші (утворився за допомогою суф. –іш-);
Високий-більш вищий (утворився за допомогою слова більш).


Вправа№ 270

1.Київ- найдавніше місто нашої країни.2. Андрій найбільш здібний учень у нашому класі. 3.Стрибки у довжину – одна з найбільш давніх навичок людини. 4. «Формула -1» - один з найбільш знаменитих чемпіонатів світу. 5.Найбільш престижні автоперегони щороку проходять  у невеликій державі Монако. 6. Наша команда більш дружна за інші.