вівторок, 19 листопада 2013 р.

«Узгоджено»
________________/___________
Підпис ПІП

19 листопада 2013 р.

КОНСПЕКТ УРОКУ
УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ

Проведений Омельчук Іриною Олександрівною у 6-А класі.

Тема уроку: Неповторний світ дитинства у поезії “Мрії”

Мета: поглиблювати знання учнів про життя і творчість видатної письменниці, допомагати їм усвідомлювати ідейно-художній зміст і значення поезії Лесі Українки; розвивати монологічне мовлення, навички виразного читання, коментування ліричних творів; виховувати інтерес до творчості Лесі Українки, любов до поезії, почуття любові до родини, до батьків, формувати мужність, цілеспрямованість, наполегливість.
Тип уроку: повторення попереднього, вивчення нового матеріалу.

Обладнання: підручник, виставка творів Лесі Українки, презентація.

Підручник: Українська література 6 клас Мовчан Р.В. – К.: Генеза, 2006.- С. 56-58.
Основні методи і прийоми: бесіда; пояснення вчителя; робота з підручником; робота з текстом.



















СТРУКТУРНО-КОМПОЗИЦІЙНА СХЕМА УРОКУ

І. Організаційний момент (1 хв.)

перевірка готовності учнів до уроку;

ІІ. Актуалізація опорних знань. (7хв.)

Експрес-опитування.

ІІІ.Перевірка домашнього завдання. (6хв.)

IV. Сприйняття й засвоєння учнями нового навчального матеріалу( 25 хв.)

Слово вчителя

бесіда

    ІV. Підведення підсумків уроку (4 хв.)
    Рефлексія

    Оцінювання

V. Домашнє завдання (2 хв.)













ХІД УРОКУ

Етап, метод, прийом, форма.
Навчальна ситуація


Зміст діяльності вчителя
Зміст діяльності учнів
І. Організаційний момент
Доброго дня, сідайте будь ласка.
Сідають
ІІ.
Актуалізація опорних знань і вмінь учнів.




























На минулому уроці ми познайомились з видатною українською письменницею Лесею Українкою.
Давайте з вами пригадаємо деякі відомості з біографії письменниці.
1. Яке справжне ім я Лесі Українки?
2.Де народилась письменниця?

3.Скільки дітей було у родині Косач?

4.Ким була мати Л.Українки?
5.На яку хворобу захворіла Л.Українки?
6.До яких країн їздила Л.Українка на лікування?
  1. Чи була Л.Українка у Севастополі?
  2. На якому музичному інструменті вміла грати Л.Українка?
  3. У якому році та у якій країні померла Л.Українка?
  4. Де похована Л.Українка?

Хочу ще додати, що у 1972 році засновано щорічну літературну премію імені Лесі Українки за кращий твір для дітей. Лауреатами цієї відзнаки стали Н. Забіла, І. Багмут, О. Іваненко, Ю. Збанацький, П. Воронько, М. Пригара, Г. Тютюнник, В. Нестайко та інші.
Пам'ятники поетесі встановлено в с. Колодяжному, м. Києві, Луцьку, Новограді - Волинському, Ялті, Сурамі, Клівленді (США), Торонто ( Канада ). (Презентація)







  1. Лариса Косач
  2. У Новгороді-Волинському
  3. 6
  4. письменницею
  5. туберкульоз
  6. Крим, Одесу, Бессарабію, Болгарію,Німеччину, Італію, Єгипет, Грузію.
  7. Була у Севастополі, Балаклаві.
  8. Фортепіано
  9. 1913. У Грузії
  10. На Байковому кладовищі у Києві.
    Уважно
  11. Уважно слухають



ІІІ.Перевірка домашнього завдання.

Домашнім завдання було читання на пам ять поезії “Як дитиною бувало”
( опитування 3-4 учнів)

Учні за бажання виходять по черзі до дошки та читають на пам ять поезію.




IV. Сприйняття й засвоєння учнями нового навчального матеріалу

Слово вчителя







бесіда












Сьогодні на уроці ми з вами познайомимось зі ще однією поезією Л.Українки “Мрії”.
Виразне читання поезії.

Бесіда за змістом вірша «Мрії…».
1.Як Леся характеризує дитячі роки?
2.Як про це сказано у вірші ?
3 Як ви думаєте, чому ліричній героїні вірша «Мрії…» ближче до серця переможений, а не переможець?
4.У яких рядках ідеться про це ?
5. Чому вірш називається «Мрії…»?
6.До чого закликає поетеса ? Яка головна думка цього вірша ? Зачитайте рядки, в яких вона проголошується.







1.У дитячі роки Леся любила вік лицарства. Але її увагу привертали не принци чи королівни, не на гордих переможців, а на переможених.

2.У дитячі любі роки,
Коли так душа бажала
Надзвичайного, дивного,
Я любила вік лицарства."
Тільки дивно, що не принци,
Таємницею укриті,
Не вродливі королівни
Розум мій очарували.
Я дивилась на малюнках
Не на гордих переможців,
Що, сперечника зваливши,
Промовляли люто: «Здайся!»
Погляд мій спускався нижче,
На того, хто розпростертий,
До землі прибитий списом,
Говорив: «Убий, не здамся!»
3.Леся Українка цінує більше не фізичну силу, а особисту гідність.
4.
Погляд мій спускався нижче,
На того, хто розпростертий,
До землі прибитий списом,
Говорив: «Убий, не здамся!»

5.У часи Лесі лицарів уже не було, але вона уявляла їх, вимріяла.
6.Основна думка: необхідно вміти боротися з життєвими труднощами навіть тоді, коли це неможливо; чоловік — це віра, сподівання, впев­неність у перемозі.
До землі прибитий списом,
Говорив: «Убий, не здамся!»
V.Рефлексія.



Оцінювання
Наш сьогоднішній урок добігає кінця. Скажіть будь ласка, що нового ви дізналися чи пригадали сьогодні на уроці?

Оцінки отримують ті хто читав поезію на пам' ять та ті хто активно відповідав.



Відповідають.
Домашнє завдання
Прочитати біографію В. Винниченка.
Записують у щоденники.

понеділок, 18 листопада 2013 р.

переглянуті уроки у вчителя: 

5.11.13. Поема Іван Підкова. Зміст поеми. Історична основа твору.

5.11.13. Василь Королів- Старий. Добро і зло в казці "Хуха- Моховинка"

6.11.13. Не з іменниками

8.11.13. Написання імен, прізвищ, імен по батькові

«Узгоджено»
________________/___________
Підпис ПІП

13 листопада 2013 р.

КОНСПЕКТ УРОКУ
УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ

Проведений Омельчук Іриною Олександрівною у 6-А класі.

Тема уроку: Узагальнення і систематизація вивченого про іменник.

Мета: повторити правила відмінювання іменників різних відмін; способи творення іменників; написання НЕ з іменниками; написання прізвищ, імен та імен по батькові; узагальнити та систематезувати вивчене про іменник
Тип уроку: урок – повторення; урок підготовки до контрольної роботи.

Підручник: Українська мова 6клас Н.В. Бондаренко, А.В. Ярмолюк. / Бондаренко Н.В. – К.: Освіта, 2006.- С. 47-83.
Основні методи і прийоми: бесіда; пояснення вчителя; робота з підручником; метод вправ.
























СТРУКТУРНО-КОМПОЗИЦІЙНА СХЕМА УРОКУ

І. Організаційний момент (1 хв.)

перевірка готовності учнів до уроку;

ІІ. Актуалізація опорних знань. (5 хв.)

Експрес-опитування.

    Проблемне питання.

ІІІ. Повторення вивченого про іменник (30 хв.)

слово вчителя;

метод тренувальних вправ.

    ІV. Підведення підсумків уроку (6 хв.)
    Рефлексія

    Оцінювання

V. Домашнє завдання (3 хв.)

Визначення домашнього завдання.

пояснення домашнього завдання.













ХІД УРОКУ
Етап, метод, прийом, форма.
Навчальна ситуація


Зміст діяльності вчителя
Зміст діяльності учнів
I. Організаційний момент
Добрий день, сідайте, будь ласка
Доброго дня.
Готуються, сідають.
II. Актуалізація
знань учнів.









Експрес-опитування.






  1. Скільки типів відмін існує в укр. мові?
  2. Які роди відносяться до першої відміни?
  3. Назвіть закінчення що належать до І відміни?
  4. На які три групи поділяється іменник І відміни?
  5. Назвіть які роди та їх закінчення належать до твердої, м'якої, мішаної груп?
  6. Які іменники належать до ІІ відміни?
  7.     На які групи вони поділяються?
  8.     Коли в родовому відмінку однини іменники чоловічого роду мають закінчення -а(-я)?
  9.   А коли -у(-ю)?
  10. Назвіть закінчення що належать до ІІІ відміни?
  11. Чи поділяються іменники ІІІ відміни на групи?
  12. У якому відмінку іменники ІІІ відміни мають лише закінчення –Ю.
  13. Назвіть закінчення IV відміни?
  14. Чи поділяються іменники IV відміни на групи?
  15. У яких випадках іменники пишуться разом з не?
  1. Які способи творення іменників ви знаєте?
  2. За допомогою яких суфіксів творяться чоловічі та жіночі імена по батькові?
Відповідають
1.4
2.Жіночий, чоловічий, спільний
3.-а (-я) .
4. тверду, м яку та мішану
5.тверда – жіночий, чоловічий, спальний роди; закінчення –а.
М'яка - жіночий, чоловічий, спальний роди; закінчення –я.
Мішана - жіночий, чоловічий, роди; закінчення –а.)

6.
іменники чоловічого роду з нульовим закінченням( кінь) або закінченням -о; іменники середнього роду з закінченням -о,  е,  я у називному відмінку однини (крім тих, у яких при відмінюванні з’являються суфікси): плече, водоймище, пекло, лукавство, дівчатко, сонечко.
7.тверда,м яка, мішана

  1. назви неістот у Р.в. однини; назви істот і казкових героїв; назви міст і населених пунктів; назви мір, днів, місяців ( кілометрА вівторкА липнЯ,але рокУ, вікУ.
  2. Назви речовин і матеріалів ( піску, шовку.але вівса) назви явищ природи; закінчення у(ю) в Р.в.одн. а) почуттів ,дій, ознак, станів: болю,настро, суму. Б) місця, простору: майдану,лугу, яру. в) ігор, танців: футболу, вальсу; г) деякі географічні: Криму, Єнісе.
  3. іменники жіночого роду з нульовим закінчення Н.в.одн.
  4. не поділяються
  5. У О.в.однини. (сіль- сіллю)
  6. -а –я в яких ри відмінюванні з является суфікси –ат-, -ят-, -ен-, (лоша- лошАТИ
  7. Не поділяються
  8. слово без не не вживається: недуга, негода, ненависть;
    не — префікс, який утворює слово з новим значенням і може замінюватися синонімом без не: недруг (ворог), нещастя (горе).
    У яких випадках іменники пишуться з не окремо?
    Окремо не пишеться, коли є протиставлення: не воля, а рабство; не горе, а радість.
    1. суфіксальний, префіксальний, суфіксально-префіксальний, складання основ, скорочення основ.
    17.
    Чоловічі імена по батькові творяться за допомогою суфікса -ович: Ігорович, Гордійович, Васильович, Семенович, Олексійович,  Костьович (Костянтинович), Сидорович, Сергійович, Сеньович (Семенович).
      При утворенні жіночих імен по батькові вживається суфікс -івн(а) (після голосних -ївн(а)): Борисівна, Гордіївна, Петрівна, Тимофіївна, Кузьмівна, Миколаївна.

ІІІ. Повторення вивченого про іменник

Слово вчителя



Тренувальні вправи.


































Зараз ми з вами виконаємо декілька
тренувальних вправ


Завдання№1 (І відміна)
Провідміняти у однині та множині слова , визначити до якої групи належать, виділити закінчення. Слуга,пісня, течія, душа.

Завдання№2(ІІ відміна)
Провідміняти у однині та множині слова , визначити до якої групи належать, виділити закінчення. Батько, двір, сито,край, писар, море,дощ, школяр, плече.
Завдання№3ІІІ відміна)
Провідміняти у однині та множині слова. Галузь, вість

Завдання№4VIвідміна)
Провідміняти у однині та множині слова. Теля, ім. я. Та провідміняти множинні іменники люди, сходи, граблі,ворота.
Вправа №196
Вправа №219
Вправа.
1.Від поданих імен утворіть чоловічі й жіночі імена по батькові.

1.
Руслан, Євген, Едуард, Анастас, Олександр, Юрій, Віталій, Віктор, Мирослав, Ярослав, Дмитро.
2.Провідміняти імена по батькові
Андрійович, Васильович, Петрівна,Сергіївна.
3. Провідміняти чоловічі,жіночі імена: Іван, Віталій, Ольга, Анастасія.
Слухають








Учні по черзі виходять до дошки та виконують завдання.
Інші записують у зошити.




















ІV. Підведення підсумків уроку (6 хв.)
    Рефлексія

Оцінювання


Урок добігає кінця, сьогодні на уроці ми виконали декілька вправ на повторення.
Що сьогодні на уроці ми поворили?
Що нового ви дізналися чи пригадали?






Оцінки отримують ті учні, що були активні протягом уроку.
Cлухають


Відповідають
V. Домашнє завдання (3 хв.)





Вам потрібно буде виконати вправу № 148, 204,218,231.
Записують у щоденники



























неділя, 17 листопада 2013 р.

Перший урок який я проводила на цьому тижні, був уроком  розвтку мовлення. Порівняно з наступними уроками  що я проводила можна сказати, що він був нескладним. Єдиною складністю було те, що я перший раз проводила урок, те, що я зовсім не  знала учнів та я вони будуть реагувати на мене, хвилювання.

   Урок в мене починався з повторення стилів та типів мовлення, але діти не дуже жваво відповідали, я не могла зрозуміти чому,  все як стало зрозуміло пізніше було в тому, що я ставила запитання  трохи незрозумілою, науковою мовою, з чого я зробила висновок: дітям запитання потрібно ставити  простішою мовою зрозумілою для них. Я думаю така складність виникла тому, що до цого я ніколи не працювала з 6-ми класами. Після цого я пояснювала, що ми повинні виконати на цьому уроці, з цим проблем не виникло тому що діти вже виконували подібну роботу.

черновий вигляд конспекту 11.11.13

Конспект з української мови, 6-А клас



Тема Твір - опис інтерєру
Мета: на основі раніше здобутих знань про текст, типи мовлення та стилі формувати вміння учнів збирати матеріал до твору; удосконалювати культуру усного й писемного мовлення, сприяти збагаченню словникового запасу учнів; розвивати спостережливість, образне мислення;
Тип уроку: урок розвитку комунікативних умінь і навичок.
Обладнання: підручник, відповідно до теми підготовлена класна дошка.

Хід уроку

 І. Організаційний момент.
 ІІ. Підготовка до роботи над твором.
Актуалізація мотиваційних резервів учнів.
Бесіда:
1.    Якими типами мовлення ми користуємося під час написання письмових робіт (розповідь, опис, роздум).
2.    Які особливості кожного з них?
3.    Які стилі мовлення ви вивчали? (Розмовний, науковий, офіційно-діловий, публіцистичний,   художній.) 
4.    Чому необхідно враховувати особливості того чи іншого стилю під час написання твору?
ІІІ. Ознайомлення з основними вимогами до написання твору-роздуму з елементами опису у художньому стилі.
(Матеріал для повторення про типи мовлення)
         Розповідь-повідомлення про якісь події.
         Схема розповіді: початок дії, розвиток події, кінець дії.
         Опис – висловлювання про певні ознаки, властивості предмета чи явища. Види описів: пейзаж, портрет, опис інтер'єру, предмета, явища.
         Роздум – висловлювання про причини подій, ознак. Роздум складається з трьох частин: теза, аргументи, висновки.
 ІV. Повідомлення теми, мети, завдань уроку.
Сьогодні нашим завданням буде написання твору-опису інтерєру.
Ваше завдання: описати свою квартиру чи дім, у якому ви живете.
Визначте задум майбутнього твору, його основну думку.
 Добір опорних слів та виразів.
Кімната — висока, велика, світла, затишна, простора;
вікна — широкі, розпахнуті, …;
стіл — великий, овальний, обідній …;
стільці — зручні, дерев’яні, …;
підлога — дерев’яна, чиста, нефарбована …;
Також для допомоги у написанні твору-опису скористайтесь таблицею, що знаходиться у підручнику на стр.84 ( Н.В. Бондаренко, А.В. Ярмолюк « Українська мова 6 клас» / Бондаренко Н.В.. – К:.- «Освіта», 2006).

V. Підсумок і узагальнення уроку.
Інтерактивна вправа «Мікрофон»
- Сьогодні на уроці для мене найважчим (найлегшим) було завдання …
- Чи сподобалось вам описувати інтер єр власного дому (квартири)…

  1. Оцінювання
Діти здають зошити з творами на перевірку, оцінки учитель повідомляє на наступному уроці.
VI. Домашнє завдання







РОЗДІЛ 3
ВИКОНАННЯ ОБОВ’ЯЗКІВ УЧИТЕЛЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ І ЛІТЕРАТУРИ: ПІДГОТОВКА ТА ПРОВЕДЕННЯ УРОКІВ

Практикант: ОМЕЛЬЧУК ІРИНА  ОЛЕКСАНДРІВНА

ЗОШ57, клас: 6-А
Керівник від бази практики: Заікіна Валентина Володимирівна
Конт. тел. керівника – 050-360 79 32
І тиждень

Дата
День тижня
з/п
І/ІІ
Час
(з —до)
М/Л/
РМ/КР
за календарним плануванням.
Тема уроку. Тип уроку
Каб.
Відмітка про виконання
06.11.13
Ср.














07.11.13
Чт.









08.11.13
Пт.










ІІ тиждень
Дата
День тижня
з/п
І/ІІ
Час
(з —до)
М/Л/
РМ/КР
за календарним плануванням.
Тема уроку. Тип уроку
Каб.
Відмітка про виконання
11.11.13
Пн.
1
8.15-9.00
М
(РМ)
Твір-опис інтер єру (РМ)




37

12.11.13
Вт.
2
8.55-9.40
Л
М.Вороний, Т.Шевченко
Контрольна робота(Тест)
37

13.11.13
Ср.
3
9.55-10.40
М

Узагальнення та систематизація вивченого про іменник
37


14.11.13




15.11.13

Чт.

3
9.55-
10.40
Л


Леся Українка.Дитинство поетеси, роль родини у її вихованні. Образ мужньої, сильної дівчинки в поезії "Як дитиною бувало"


37




5
11.50-
12.55

М


Контрольна робота. Тест. Читання мовчки тексту наукового стилю.
37

ІІІ тиждень














19.11.13
Вт.
2
8.55-9.40
Л
Неповторний світ дитинства у поезії “Мрії”
37



20/11/13




21.11.13




22.11.13
ср.




чт.




пт.
3
9.55-
10.40
М
Якісні, відносні,та присвійні прикметники.
37

3






5
9.55-
10.40




11.50-12.35
Л






М

Володимир Винниченко. Цікава історія з життя письменника. “ Федько-халамидник”. Зміст твору.




Ступені порівняння якісних прикметників

ІV тиждень
26/11/13
вт.
2
8.55-9.40
Л


Аналіз учинків дійових осіб у творі. Образ Федька
37

28/11/13
Ср.
3
9.55-10.40
М


Прикметники твердої і м'якої груп, їх відмінювання
37

28.11.13
Чт.
3
9.55-10.40
Л


Спиридон Черкасенко. “Маленький горбань”- твір про красу і незахищеність людської душі.
37



Контактний телефон студента-практиканта: 0950250845